středa, 07 červen 2017 06:17

Na konci května jsme vyrazili na vodácký výcvik na nejkrásnější českou řeku, na Vltavu.

Sraz jsme měli v 8:25 na vlakovém nádraží v Letohradu. Jelo nás celkem, tedy pokud si dobře pamatuji, 35 dětí, sedmáci, osmáci a deváťáci.
Když jsme dorazili do Vyššího Brodu, šli jsme najít náš kemp, abychom si mohli postavit stan na přespání. Po postavení stanu jsme se vydali do marketu, kde jsme si nakoupili na druhý den jídlo. Druhý den ráno jsme si zabalili všechny naše věci a čekali na agenturu, která nám poskytovala pronajmutí lodí a instruktora. Agentura přijela a my jsme se šli učit, jak se máme na vodě chovat. Školení bylo krátké, takže jsem hned vyrazili na vodu. Měli jsme 8 kánoí, 6 nafukovacích loděk a dva rafty. První den na vodě jsme ujeli 25 kilometrů a sjeli 3 jezy. Utábořili jsme se v kempu jménem Na Pískárně. Zde nás instruktor, ještě s jedním kamarádem, poučili o tom, jak se jaký jez chová, jak se chová řeka a jak ji nejlépe sjet. V noci nás pak přepadla velká bouřka a některé z nás i vytopila. Třetí den nás čekalo 7 jezů a 8 kilometrů jízdy. Na tuhle část vodáckého výcviku jsme se těšili nejvíce. Sjížděli jsme jeden jez za druhým a byla to neuvěřitelná legrace. Na posledním jezu nám začalo pršet, ale nám už to v tu chvíli vůbec nevadilo, spíše jsme si to užívali. Dojeli jsme do kempu blízko Českého Krumlova, U trojice. Tenhle kemp byl podle mého nejlepší. Postavili jsme si stany a šli se podívat na Česky Krumlov zblízka. Vyšli jsme k zámku a prošli si ho až do zahrad a k otáčecímu pódiu. Cestou zpět jsem si byli nakoupit na zítřejší cestu vlakem. Večer jsme si sedli u ohně, vyprávěli si vtipy a zpívali písničky s doprovodem na kytaru. Čtvrtý, tedy poslední den nás čekalo už jenom 12 kilometrů, které uběhly jak voda. Na naší konečné jsme měli ještě jeden jez, a pak nás už jenom čekalo vyloďování a vynášení lodí na pevninu. Na parkovišti jsme se převlékli, uklidili lodě a rozloučili se s instruktorem  Tomášem známým AHOOOJ a šli na vlak. Na nádraží jsme ještě chvilku čekali, pak už jenom nasedli a jeli domů.

Vyšlo nám téměř vše, měli jsme krásné počasí, nikdo se nezranil a v řece teklo parádní množství vody. Tak nám ani nevadilo občasné nedobrovolné vykoupání pod jezem.

Sabina Motyčková, 9. třída

Fotogalerie z akce

Nejvíce vás zajímá

• Zápis do 1. ročníku

zápisy k povinné školní docházce proběhnou i v letošním školním roce v souladu s platnými právními předpisy (školský zákon, vyhláška o základním vzdělávání a správní řád).

Naposledy upraveno

Poslední aktuality

• Zápis do 1. ročníku

• Vodácký výcvik

Ač se to nezdá, tak se blíží konec školního roku a s ním i vodácký výcvik na Vltavě.